Przenoszenie zestawień księgowych
Jeżeli mamy kilka baz danych o takim samym planie kont, to nie trzeba w każdej z nich definiować zestawienia osobno. Można zrobić to w jednej bazie i skopiować do pozostałych.
Należy wykonać to następująco. Po zdefiniowaniu zestawienia zaznaczamy go na liście zestawień:
i klikamy menu: Plik/Eksportuj zapisy:
Zestawienie zostanie zapisane do pliku:
Następnie w bazie docelowej otwieramy tę samą listę, tj. Księgowość/Definicje zestawień księgowych i klikamy Plik/Importuj zapisy/Z pliku XML i wskazujemy poprzednio wyeksportowany plik.
Jeżeli taka definicja zestawienia już istnieje – zostanie nadpisana, czyli w powyższym przypadku definicja zestawienia „BilansInna”.
W ten sposób można eksportować i importować również inne dane, np. kartoteki kontrahentów i towarów. Niemniej trzeba pamiętać, że podczas importu danych są weryfikowane pola Kod lub Symbol – czy takie nie istnieją już w bazie danych. Czyli jeśli wyeksportujemy kartotekę o kodzie „ABC” i Guid „ba66f540-1660-11d7-9ab0-000795c951c8”, a w bazie docelowej jest już kartoteka o takim samym kodzie lecz innym Guid – to import nie powiedzie się. Program będzie usiłował założyć nową kartotekę, a ponieważ kontrahent o takim kodzie już istnieje, to pojawi się błąd.