Nowe wydruki DOTX w enova365

W wersji oprogramowania 2406 enova365 wprowadzono nowy typ szablonu wydruku – DOTX. Szablon ten, oparty na plikach MS Word z rozszerzeniem .dotx, stanowi doskonałe rozwiązanie do tworzenia dokumentów, umożliwiając łatwe i szybkie generowanie wydruków na podstawie danych zawartych w systemie.

DOTX a REPX

Głównym celem wprowadzenia szablonów DOTX było stworzenie prostszego rozwiązania do generowania dokumentów w enova365. Szablony REPX, które są bardziej zaawansowane i przeznaczone głównie do tworzenia raportów.

Jedną z największych zalet szablonów DOTX jest możliwość ich edycji w programie MS Word lub bezpośrednio w edytorze enova365, zgodnie z zasadą „What You See Is What You Get” (WYSIWYG). Dzięki temu użytkownicy mogą w prosty sposób modyfikować szablony, od razu widząc efekty swoich zmian.

Szablony REPX, ze względu na swoją złożoność, wymagają korzystania z edytora dostarczonego przez DevExpress lub z edytora enova365

Wydruki DOTX w enova365

Aby edytować wydruk np. wydruk umowy o pracę, rozwijamy ikonę Drukuj raport i klikamy w Ustawienia raportów:

Ustawienia raportów

Otworzy się organizator raportów. Na liście do wyboru będą dostępne wydruki DOTX i REPX. Zaznaczając dokument i klikając w przycisk Edytuj wzorzec przejdziemy do trybu edycji tego wydruku:

Edycja wydruku

Możliwe jest również stworzenie całkowicie nowego raportu. W przypadku wydruków DOTX jest to szczególnie przydatne ze względu na możliwość edycji bezpośrednio w MS Word, a następnie zaimportowania go do enova365:

Nowy raport

Sam edytor w enova365 działaniem i wyglądem przypomina MS Word. Główną różnicą są dwa przyciski znajdujące się w zakładce Pliki – są to guziki: Wstaw pole, który umożliwia wstawianie pól biznesowych na dokumencie, oraz Wstaw snippet, który pozwala na dostarczanie danych wyliczalnych w kodzie źródłowym:

Edytor DOTX

Możliwe jest włączanie i wyłączanie całych akapitów, na przykład poprzez dodanie cechy, która wyświetla je tylko dla określonych stanowisk. Na wydrukach DOTX możemy również sterować formatem danych, np. data w formacie długim lub krótkim, oraz ustalać wartość domyślną, gdy brakuje danych.

Tworzenie tabel

W przypadku gdy tworzymy wydruk dla dokumentu handlowego, szczególne przydatne jest tworzenie tabel. Tabele, tak jak i ogólną edycję dokumentu, wstawiamy w ten sam sposób jak w MS Word poprzez zakładkę Wstawianie > Tabela:

Wstawianie tabel

Po wstawieniu tabeli możemy dostosować jej wygląd i uzupełnić danymi biznesowymi. Możemy na przykład dodać potrzebne pola. Poniżej prezentujemy przykład w jaki sposób można to wykonać.

 Wydruki DOTX w enova365

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *