Dyskusje w enova365 – sposoby wykorzystania
Praca z dyskusją opiera się na jej definicjach. Użytkownik standardowo może dodać dowolną liczbę definicji dyskusji, opartych na różnych parametrach. W systemie utworzono trzy domyślne definicje:
- Dyskusja podstawowa: posiada podstawowe parametry do utworzenia dyskusji,
- Dyskusja Support: przeznaczona jest dla Servicedesku. Domyślnie niedostępna,
- Dyskusja rozszerzona: zestaw rozszerzony do tworzenia dyskusji do zdefiniowania w Politykach.
Dyskusja podstawowa
Dyskusję tworzy się poprzez Menu > Czynności > Rozpocznij dyskusję:
Po wybraniu pojawi się okno z możliwością nadania nazwy dyskusji oraz jej definicji. Domyślnie możemy wybrać definicję podstawową i rozszerzoną. Użytkownik natomiast może tworzyć dowolną ilość definicji dyskusji:
Gdy wybierzemy definicję i zatwierdzimy na formularzu po lewej stronie pojawi się kolejna zakładka o nazwie Dyskusja. Operator tworzący dyskusję rozpoczyna wątek i oznacza innych operatorów, którym zleca zadanie – wówczas otrzymują oni powiadomienie. Można tworzyć wiele wątków, w zależności od potrzeb użytkownika.
Wątek może mieć trzy statusy: Aktywny, Rozwiązany i Zamknięty.
Dyskusja również ma trzy statusy: Oczekujący, Zatwierdzony i Odrzucony.
Oznaczony w wątku operator otrzymuje powiadomienie. Do korespondencji może dostać się bezpośrednio z okna powiadomienia lub folderu „Dyskusje”:
W dyskusji podstawowej status wątku, jak i status całej dyskusji zmienia operator ją rozpoczynający.
Dyskusja rozszerzona
Dyskusja rozszerzona jest bardziej rozbudowana niż podstawowa. W pierwszej kolejności należy skonfigurować Polityki według własnych potrzeb:
Dyskusję każdorazowo tworzy się w ten sam sposób. Niezależnie czy jest to podstawowa czy rozszerzona dyskusja.
Formularz rozszerzonej dyskusji nieco się różni od podstawowej. Po prawej stronie widoczne są dodatkowe pola. Tworząc dyskusję możemy dodać użytkowników, którzy odgrywają rolę recenzenta wymaganego, recenzenta opcjonalnego lub uczestnika. Jest możliwe dodanie załączników, jak również obiektów powiązanych z systemu np. dokumentu handlowego, projektu itp.:
Wymagani recenzenci mają za zadanie zatwierdzić bądź odrzucić dokument. Z perspektywy recenzenta w polu Użytkownicy widoczna będzie rozwijana lista do wyboru:
W momencie podjęcia decyzji przez recenzenta zmieni się oznaczenie przy jego nazwie. Gdy decyzja będzie pozytywna pojawi się znak „V”, negatywna „X”.
Dodatkowo, dyskusje można wyposażyć w mechanizmy np. taki, który przy zatwierdzeniu dokumentu o wartości większej niż 10 000,00 PLN sprawdza, czy została rozpoczęta dyskusja weryfikacyjna i czy została pozytywnie rozpatrzona przez recenzentów. W przypadku opinii negatywnej mechanizm nie pozwoli na zatwierdzenie dokumentu.
W ten sposób Dyskusje w enova365 mogą być wykorzystywane jako prosty workflow.
Zapraszamy do obejrzenia filmów przedstawiający użycie Dyskusji w systemie enova365.
Dyskusje w enova365 cz. 1: Dyskusja podstawowa