Podpisywanie e-Sprawozdań
Po utworzeniu e-Sprawozdania w programie Enova należy go podpisać elektronicznie. Jeżeli członkowie zarządu i osoba odpowiedzialna za przygotowanie sprawozdania (księgowy/księgowa) mają dostęp do programu enova365 i mają kwalifikowany podpis elektroniczny, to jest to możliwe do wykonania w programie. Jest to opisane w instrukcji do programu oraz tutaj.
Natomiast problem pojawia się, jeśli członkowie zarządu nie mają dostępu do programu lub nie mają kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W takim wypadku muszą podpisać dokument albo za pomocą Profilu zaufanego na stronie Ministerstwa, albo za pomocą podpisu kwalifikowanego, ale poza programem enova.
Uwaga. Kolejność podpisu pliku e-Sprawozdania musi być taka: najpierw plik podpisują członkowie zarządu Profilem Zaufanym lub podpisem kwalifikowanym, a na końcu podpisuje osoba odpowiedzialna za przygotowanie sprawozdania podpisem kwalifikowanym. Jeżeli będzie to w odwrotnej kolejności, to bramka Ministerstwa nie przyjmie dokumentu.
https://obywatel.gov.pl/praca-i-biznes/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany