Bilansowanie dekretu

Dekrety w Enovej z reguły tworzy się za pomocą schematów księgowań i jest to najskuteczniejsza metoda, gdyż w schematach można uwzględnić wszelkie uwarunkowania tak, że nie jest konieczne tworzenie dekretu ręcznie. Niemniej jednak czasem trzeba to wykonać – wtedy przydatną funkcją jest bilansowanie dekretu.

Poniżej przykładowy niezbilansowany dekret:

Po wciśnięciu klawisza F9 (lub wybierając Czynności\Bilansuj dekret) program dopisuje jedną linię z brakującą kwotą i ustawia kursor w kolumnie Konto tak że można od razu wpisać odpowiednie konto:

To pozwala na szybkie zamknięcie dekretu. Oczywiście można również zmodyfikować kwotę i wpisać konto, a następnie powtórzyć operację aż do momentu, gdy saldo będzie miało wartość zero.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *